The Gaslight Anthem - årets bästa 2008?

Det var runt jul jag kom i kontakt med New Jersey-bandet The Gaslight Anthems nya skiva. eMusic utnämnde nämligen den, The 59 Sound, till den bästa skivan under 2008. Borde ju vara bra då, tänkte jag och köpte skivan. Det var det. Riktigt riktigt bra. Jag är faktiskt nästan beredd att hålla med eMusic.. Eller kanske inte, men det är inte långt ifrån. 

Ett fräscht sound med arbetarklass/Springsteen-referenser som faktiskt inte känns ett dugg överdrivna, utan helt och hållet på sin plats. Musikkritiker öser rosor över bandet och jag förstår varför. Utforska bandets Myspace noggrant och se till att ta chansen och uppleva de live på Debaser Slussen den 17:e februari!

Stiligt omslag dessutom:

 

Titelspåret med video:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0